Hallgathatunk mindenféle elemzőkre, szakértőkre és önjelölt jósnőkre házi készítésű varázsgömbbel, a luxusipar helyzetét azonban mindenkinél jobban elárulja, mit mond az LVMH. A párizsi központú luxusmárka-csoport már csak azért is tudja, mi a dörgés, mivel márkái az abszolút élmezőnyben állnak saját szegmensükben. Csak emlékeztetőül: az LVMH-hoz tartozik a divatmárkák közül egyebek mellett a Fendi, a Donna Karan, a Givenchy és persze a Louis Vuitton, az italok közül a Moët et Chandon, a Dom Perignon és a Hennessy, az óramárkákból pedig a TAG Heuer, a Zenith, vagy a Hublot. Na, ők csináltak rekord forgalmat decemberben.
Ebből határozottan úgy tűnik, hogy a tehetősebbek túl vannak a válságparán, noha a Burzsuj jól informált szerkesztősége kivárásra intené a mindenáron költekezni vágyókat. A rekorder hónap dacára az LVMH is úgy aposztrofálja 2009-et, mint a luxusszektor számára két évtizede a legrosszabb év. Nagyon azért nem kell értük könnyeket hullatni: profitjuk ugyan 8 százalékkal visszaesett 2008-hoz képest, ám ez egyrészt nem túl jelentős csökkenés mondjuk a prémium autógyártókéhoz viszonyítva, másrészt így is 3,35 milliárd euróval (915 milliárd forinttal) gyarapították a Monogram mintás malacperselyt. A divíziók közül a pezsgők, de különösen a prémium borok teljesítettek kiemelkedően, de jól fogytak a Hublot és a TAG Heuer órák is.
A luxusóriás szokásához híven 2010-re sem szeretne jósolni, annyit azonban előrebocsátott, hogy a január jól sikerült és minden jel szerint “rendben lesz” az első negyedév. A Louis Vuitton, aki az egész csoport forgalmának nagyságrendileg felét adja, amúgy idén megjelenik a Dominikai Köztársaságban, Lengyelországban és Portugáliában, de már létező üzleteik egy részét is kezelésbe veszik a kantáros nadrágos szakmunkások.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.