Bőven van benne hely az istállónak
Az Airbus nekilátott az A380-as összeszerelésének, ezúttal viszont nem az Emirates, vagy a Lufthansa, hanem Alwaleed bin Talal megrendelésére. Jól tippelünk, ha arra gondolunk, hogy a szaúdi hercegnek esze ágában sincs beszállni a légiközlekedési bizniszbe, bőven elég neki a Kingdom Holding Company elnöksége és 94 százalékos birtoklása. Szaúd-Arábia legnagyobb cégének vezetője kizárólag saját maga kényeztetése végett rendelte meg a kétszintes gépet, amibe saját magán felül akár 852 utast is bepakolhatna, ha kizárólag Economy osztályt tervezne rá.
A megközelítőleg 390 millió dollárért rendelt gépnek persze nem ez a sors jut osztályrészül. A kiszivárgott tervek szerint a herceg egyebek mellett két Rolls-Royce-ának kíván benne garázst kialakíttatni, lesz benne egy istálló a lovaknak és a tevéknek, egy méretes kalicka a sólyomnak és egy forgatható imaszoba, ami repülés közben is mindig Mekka felé néz. A végösszeg így vélhetően jócskán meghaladja majd az 500 millió dollárt, amiből akár már tíz jóféle Gulfstream is kijön - a privát A380 persze azért mégiscsak más nagyságrend.
A hírek szerint lift és koncertterem is lesz a privát A380-ban
Nem Alwaleed bin Talalaz egyetlen, aki utasszállító gépből készíttet magángépet. A Boeing 747-8 Intercontinentalból is ezekben a hetekben építenek privátgépet, szintén egy közel-keleti - a pletykák szerint katari - ügyfél megrendelésére. Az óriásgépek mellett a kisebb kereskedelmi gépek átalakított változatai iránt is van kereslet: az Airbus például hivatalosan is bemutatott egy magángéppé átalakított A320-ast, aminél kimondottan az ázsiai vevők igényeit vették figyelembe. A legolcsóbb privát Airbus ára pedig már a Gulfstreammel összehasonlítva is versenyképes: az A318 68 millió dollárnál kezdődik, míg az idén végre gyártásba kerülő G650 65 millió dollárba kerül. Utóbbiban amúgy a hírek szerint nem rendült meg a megrendelők bizalma annak ellenére sem, hogy tavaly tavasszal próbarepülés közben lángolva szántott végig egy reptéren, a fedélzeten tartózkodó pilóták és mérnökök pedig nem élték túl a balesetet.
A nagygépeket elmondásuk szerint térkínálatuk, hatótávolságuk és személyre szabhatóságuk miatt szeretik tulajdonosaik. Egy ilyen fenntartásához persze már tényleg a Forbes listán kell lenni, de a 757-tulajdonos Donald Trump, vagy a 767-essel repkedő Google-fiúk esetében ez nem is kérdés, ugye. A perszonalizációnak persze vannak határai: előfordult már olyan, hogy valaki úszómedencét és kandallót szeretett volna építtetni gépébe, de ez még a dollármilliók lobogtatása mellett is képtelen ötletnek bizonyult.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Nemzeti légitársaság? Hülyék, én így nyomom! 2012.04.13. 21:47:46
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.