Végeztünk is? - kérdezte Olga bő húsz percnyi kellemes beszélgetés után az Andrássy úti S.T. Dupont irodaszintjén. Még csak másodszor jársz Magyarországon, nem akarlak elijeszteni keresztkérdésekkel - fogalmaztam meg az udvarias választ, mire Olga lazán hátradőlt, kifújta a levegőt és feltette a kérdést: Mit szeretnél tudni?
Innentől kezdve egészen más síkon folytatódott a beszélgetés, mint korábban. A luxusmárkákról ugyanis azt kell tudni, hogy a sajtóközleményeken felül egyáltalán nem szeretnek kommunikálni, ha mégis, akkor olyan profi interjúalanyt adnak, akiből semmilyen izgalmas adatot nem lehet kiszedni. A sokadik ilyen eset után már úgy érkezel egy interjúra, hogy fel sem teszed a kicsit is rázósabb kérdéseket, csak meghallgatod a mondanivalót, kicsit faggatózol erről-arról és beéred ennyivel. A kelet-európai márkaigazgatói pozíciót betöltő Olga Pasternak viszont nem félt attól, mi lesz, ha egy félreérthető félmondat hagyja el a száját, az abból kreált szenzáció pedig bedönti a részvényeket és oda minden, amit az alapítás óta eltelt 140 évben felépítettek.
Az esemény apropóját azok a limitált szériák megérkezése adták, melyek egy tollból, illetve a hozzájuk tartozó öngyújtóból állnak. Ezek jellemzően elég különleges darabok, amit a megjövendölt világvégére készült Apocalypse széria példáz a legjobban. Az ilyen és ehhez hasonló sorozatokra azonban itthon is van igény.
Az S.T. Dupont egy az utóbbi évek egyik csendes sikertörténete. Az elmúlt négy évben folyamatosan tetemes növekedést produkáltak, tavaly például 10 százalék körül nőtt a forgalmuk. Mindezt ráadásul egy sajátos összetételű portfólióval érik el; nincs még egy olyan luxusmárka, akinek kollekciója tollakból, öngyújtókból, táskákból és kisebb-nagyobb kiegészítőkből állna.
Az S.T. Dupont egy férfias márka, ami a kollekció, illetve az egyes darabok stílusa miatt persze nem meglepő. A törzsközönséget az ötvenes férfiak alkotják, akik Európa keletibb, illetve délibb részein kimondottan hűséges vásárlóknak bizonyulnak. Ennek egyik oka az, hogy itt sokkal többen dohányoznak, mint nyugaton, ha pedig már rágyújtasz, akkor tedd azt egy bő 200 ezer forintba kerülő, soha el nem romló öngyújtóval. Mindemellett a hölgyeket sem szeretnék kihagyni az S. T. Dupont életérzésből, aminek első jele az Audrey Hepburn széria megjelenése. Az öngyújtók és tollak mellett a táskák is népszerűek, melyek között éppúgy akadnak klasszikus bőrtáskák, mint személyes kedvencünk, a kisebb méretben kétszázezer, nagyobban háromszázezer forint körüli összegért hazavihető Humphrey Bogart Bogie Bag.
A francia luxusmárka keleti népszerűsége valóban elképesztő. Moszkvában jelenleg hét üzletben árulnak S. T. Dupont termékeket, míg Oroszországban egyenesen 108 (!) helyen lehet hozzájutni ezekhez. Luxusszempontból mégis Azerbajdzsán a legizgalmasabb hely, ami Olga Pasternak szerint már-már Dubajt is lekőrözi, de Kazahsztánban és Bulgáriában is igen jól fogynak a termékek a kelet-európai márkaigazgató szerint. A régióban így több üzletnyitást is terveznek jövőre - az idei üzlet-az-üzletben után monobrand boltja is lesz a márkának Ukrajnában -, a termékek pedig továbbra is kizárólag Franciaországban készülnek. Mint kiderült, olykor nem is csak kizárólag S.T. Dupont márkajelzéssel; az ő üzemükben készülnek ugyanis a Louis Vuitton tollai is, ami persze az infrastruktúra, a tapasztalat és persze a francia lét miatt nem is olyan meglepő. Olga szerint amúgy is remekül megférnek egymás mellett a piacon, akkor meg már miért ne segítsék egymást ott, ahol tudják. Ez pedig több, mint szimpatikus hozzáállás.
Fotók: JD Rockefeller
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.