Szép is az, amikor a távol-keleti eladási sikerekből befolyt pénzekből közvetlen környezetünknek adunk vissza valamit. Most éppen a Fendi jelentette be, hogy átvállalja a Trevi-kút teljes felújításának 2,12 millió eurós költségét, mi több még Karl Lagerfelddel is lefotóztatja azt.
Utóbbi persze korántsem meglepő, hiszen Lagerfeld a márka művészeti vezetője, aki dagerrotípiákat készít majd a szökőkutakról. A Fendi for Fountains program keretében ugyanis nem csak a közel 300 éves Trevi-kutat, de a szintén Rómában található késő reneszánsz Quattro Fontane-t is felújítják majd. A 620 millió forintos gesztusért cserébe a Fendi logója kint lehet a várhatóan 2015-ig tartó felújítás végéig, illetve ezt követően további öt éven keresztül egy plakett emlékezteti majd a látogatókat, kinek köszönhetik a megújulást. Igaz, ezt az összeget Róma is elő tudta volna teremteni, elegendő lett volna a két év alatt a kútba dobott pénzt erre a célra fordítania.
Nem a Fendi az első, aki felújít egy ikonikus olasz műemléket. Két évvel ezelőtt a Tod’s szállt be 25 millió euróval a Colosseum renoválási költségeibe, de a Diesel farmermárka alapítója is ötmillió eurót költött a velencei Ponte di Rialto felújítására.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.