Egy magyar burzsujnak itthon csak a magyar tenger jut. Nem kell azonban elkeseredni, hiszen Portofino helyett Balatonszemesén is utolérhet minket a Dolce Vita. Jó időben ugyanis akár a Balatonra is kifuthat a jachtunk, amely a környezettudatosság jegyében természetesen hibrid változat. Nem kell feltétlenül azonban 50-60 millió forintot áldozni a hajóvásárlásra, elég lehet bérelni is: egy hét nyáron mindössze 1,4 millió forint...
Sokak szerint jachtot birtokolni az jelenti, hogy annyi pénzed van, amit már nem is tudsz elkölteni. Egy ilyen eszköz a megvásárlásán túl is komoly költségeket (kikötőbérlés, karbantartás, esetleg személyzet, stb.) hordoz, miközben viszonylag "rossz kihasználtsággal" - 365 napból viszonylag keveset használja az ember - lehet élvezni az általa nyújtott előnyöket. Ennek tükrében ugye, hogy már nem is tűnik olyan rossznak a bérlet?
Ezúttal ráadásul egy 10 méter hosszú Greenline Hybrid jachtról van szó. (Ezek a világ első sorozatban gyártott diesel-elektromos és a napelemes meghajtási móddal készülő hajói.) A GL 33 esetében nem is feltétlenül kell ilyen hosszú időtávban gondolkodni, hiszen egy órára akár már 25 ezer forintért is napozhatunk a fedélzeten. (Ha véletlenül valaki esetleg nem tudná, a 33 a névben a méretre utal, ez a hajó így 33 láb hosszú.) Az árban egyébként benne van a kísérő személyzet és az italfogyasztás, igaz, az ételekért külön kell fizetni, valamint az üzemanyagra is félre kell tenni valamennyit.
A pénz persze nem számít, sokkal inkább az elismerő pillantások, amelyekben akár a fedélzeten is fürödhetünk. A hajón ugyanis 8 utas fér el kényelmesen - alvóhely csupán 5 fő számára biztosított -, a kisebb baráti társaságok számára így több, is mint megfelelő a méret. Az, aki tényleg nem tud mit kezdeni a pénzével meg is vásárolhatja a hajót, a Greenline Hybrid GL 33 induló ára adók nélkül mintegy 150 ezer euró (43,6 millió forint), a kicsit hosszabb GL 40 pedig 250 ezer euró (72,6 millió). Ez utóbbit is lehet bérelni, a mérete miatt azonban csak az Adriai-tengeren. A kisebbik hajón egyébként alapesetben 1 kabin és 1 háló található, és akár 7 hálóhely is kialakítható, miközben három különböző dízelmotorral szerelhető, amelyek közül a 220 lóerőssel változattal a végsebesség akár 19 csomó is lehet.
A hazai forgalmazása a típusnak a tavaly év második felében indult. A hírek szerint van érdeklődés az ilyen hajókra, de a nautical üzletben a megrendelések jellemzően ősszel történnek, és mivel a gyártás a megrendelés után kezdődik, így igazán jövőre van esély arra, hogy hibrid jachtok szeljék tömegesen is a Balatont.
Itthon egyébként hibrid kategóriában nincs igazán konkurenciája a Greenline-nak, elektromos hajókat viszont Magyarországon gyártanak, igaz, azok kisebbek, és nem csak a Balatonra valók.
További képek:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.