Gyönyörű, nem?
Vannak műhelyek innen keletre, ahol olyan izomautókat építenek, melyek a legújabb Porschékat és Ferrarikat is lenyomják és nem csak az egyenesben - hangzott el a kulcsmondat James-től, miközben kaliforniai házának teraszán söröztünk bele a naplementébe. Az egészséges európaiság tudata persze nem engedte, hogy ezt annyiban hagyjam (“nehogy már a texasi redneckek jobban tudják, mitől lesz jobb egy autó, mint azok a gyártók, akik milliárdokat költenek évente kutatásfejlesztésre!”), mivel pedig James-t nem olyan fából faragták, hogy rövidre zárja a vitákat, ezért remekül elbeszélgettünk a különféle típusok különféle megoldásairól, miközben ránk esteledett és a sörünk is elfogyott. Mondani sem kell, egyikünknek sem sikerült meggyőzni a másikat, de talán kölcsönösen árnyaltuk egymás véleményét. Ezen beszélgetések nélkül pedig egészen biztosan nem találtam volna rá kedvenc nem-gyári Porschémra.
Az amerikaiak imádják a 911-est, Kaliforniában pedig nem csak Hank Moody, de jól szituált családapák és anyukák is gyakran járnak ilyennel. A léghűtéses 911-esek technikája ráadásul még elég egyszerű ahhoz, hogy mechanikusan is könnyen lehessen javítani rajta, tartósságához pedig nem férhet kétség. Pontosan ezekre az autókra szakosodott a Los Angeles-i Singer Vehicle Design is, akik a tökéletes 911-es megépítését tűzték ki célul és alig négy évvel az alapítást követően lényegében el is érték ezt. Az alapokat a második generációs (964-es gyári kód alatt futó) 911-es sorozat adja, ami megjelenésében még nagyon közel áll az ősmodellhez, technikájában ellenben már sokkal magasabb szintet képvisel annál, ráadásul a viszonylag nagy darabszám okán az ortodox Porschésok sem vádolhatják őket történelemrongálással.
A 911 by Singer megjelenéséről kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni. Álmodni sem lehetne ennél impozánsabb 911-es átépítést, ami úgy tartja meg az autó eredeti hangulatát, hogy közben sokkal menőbb tárgyat készít belőle. Első körben persze mindenkit az érdekel, mi van a motortérben, csalódni pedig nem is fogunk. Az eredetileg 3,6 literes motort a Cosworth gondjaira bízták, akik alapesetben 300 lóerőt csinálnak az eredeti 247-ből, de ha kicsit mélyebb a jövendőbeli tulajdonos zsebe, akkor akár négy literig és 425 lóerőig is képesek elmenni. A képeken szereplő, New York névre keresztelt modellben egy 3,9 literesre felfúrt hathengeres boxermotor dolgozik, aminek 380 lóereje egy hatfokozatú kézi váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez, ahol önzáró differenciálművet is találunk annak érdekében, hogy két, pontosan ugyanolyan hosszú finom gumicsíkot égethessünk a végtelen kihalt országutak aszfaltjára.
A Singer - akárcsak a többi Los Angeles környéki Porsche-átépítéssel foglalkozó műhely - persze teret enged az egyéni igényeknek is, sőt. Öt eddig elkészült autójuk mind úgy hasonlítanak egymásra, hogy alapvetően különböznek, mégis ha választanom kéne közülük, egyértelműen a baseballkesztyű-üléses New York lenne a befutó. Tegyük hozzá, hogy egy egyedileg átépített veterán 911-es, ami garantáltan sokkal-sokkal jobb annál, mint valaha is volt, a tengerentúlon nem olcsó. Egy Singer-féle 911-es ára 200 ezer dollártól indul, a felső határ pedig 400 ezer környékén van. (Alapanyagot amúgy lehet hozni, de persze ők is szerezhetnek.) A New York 350 ezer dolláros ára forintra átszámolva elég rémisztő végösszeg, amiért akár egy viszonylag sokat futott Carrera GT-t is lehet kapni. Ne felejtsük azonban, hogy ez lényegében egy teljesen új autó, aminél nem kerül újabb milliókba egy féktárcsa-csere, hogy ennél komolyabb beavatkozásokat ne is említsünk.
Az egyetlen komoly gond a környezet lehet: amíg a kaliforniai országutakon tökéletes élmény lehet a 911 by Singerrel csapatni, addig Magyarországon még elméletben is legfeljebb 2-3 útszakaszt találunk, ahová jól illene egy ilyen autó és azokat is csak az év egy-egy rövid szakában. Egy Singer persze önmagában is elég nyomós érv a költözés mellett.
Chris Harris ellátogatott a srácokhoz, akik megmutatták neki, hogyan készül egy 911 by Singer:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.