Nem valószínű, hogy komoly meglepetést okoz a kijelentés, miszerint a világ legdrágább bérautója a Bugatti Veyron EB 16.4, amely egyben ugye a világ leggyorsabb (Guinness World Records) szériagyártású négykerekűje. A Volkswagen-csoport ugyan minden egyes darabon sokat bukik, de a gyártás elindulása, 2005 óta mégis mintegy 350 boldog Veyron tulajdonos van. Nem véletlen tehát, hogy ha átmenetileg ennél jóval többen is a klubba akarnak tartozni, akkor mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. A nagyvilágban számos hely akad, ahol akár egy napra is a volánja mögé ülhetünk, a szigetországban ezt megtehetjük potom 16 500 fontért, mintegy 5,7 millió forintért. Figyelem, egy hétvégére pedig csupán 45 ezer font az ár!
A tengerentúlon, Nagy-Britanniában vagy Németországban számos olyan kölcsönző akad, ahol igazi szupersportautókat is bérelhetünk. A Bugatti viszont valóban csak néhány helyen áll a garázsban. A ködös Albionnal szemben érdekes módon ugyanez sokkal olcsóbb Nizza vagy Cannes környékén, itt több helyen is találtunk a Veyronból. A legkedvezőbb ajánlat alapján 100 ezer eurós kaució mellett napi 10 ezer euróért, közel 3 millió forintért 250 kilométerig jók vagyunk. Egy hét pedig már csak 65 ezer euró az összeg! A legjobban viszont az USA teljesített, ahol már 2500-3250 dollártól - ami ugye alig több mint 550-700 ezer forint - ki lehet bérelni az 1001 lóerős járgányt.
Egyébként szinte minden kölcsönözhető, ráadásul a Bugatti után minden igen olcsónak is tűnik. Egy Ferrari Enzo például 8 ezer font/nap és 24 ezer font/hétvége, egy Maybach 62 S pedig már napi 5400 euró, míg 1000-1500 fontért olyan autók közül választhatunk mint az Aston Martin Vanquish Coupe, a Mercedes-Benz SLS AMG, a McLaren MP4-12C, vagy a Rolls Royce Phantom Drophead. Egy olasz csődör vagy egy bika ehhez képest ennek az árnak az ötöde, a Porsche pedig már szinte népautó a kölcsönzőkben.
A németeknél is egészen korrekt áron lehet bérelni. A Sixt.de oldalon például szinte a teljes Aston Martin kollekció elérhető. Egy Aston Martin Vanquish Coupe, de akár egy Porsche Panamera 4S így például naponta 250 eurótól bérelhető - már ha legalább 7 napre lefoglaljuk -, az árban ráadásul benne van napi 150 km. Sőt, az Aston Martin V12 Vantage vagy a DB9 Coupe pedig már szinte ingyen van, legalábbis a 169 eurós napi induló bérleti díj átszámítva pedig alig több mint 50 ezer (!) forint. (Az infoért köszönet Steven Blacknek.)
A hazai kínálat kevésbé sokszínű. A különböző "meglepetés" Ferrari bérlések nem is ide számítanak, hiszen az, ha melletted ül egy hivatásos kísérő, akivel csak az adott útvonalon teheted meg a kilométereket az bizony csak vérszegény kóstolót jelent. A Europecar korábban egy hétvégére 400 ezer forintért kínált Porsche bérautót - a cég Porsche Hungaria-csoporthoz tartozik -, jelenleg a weboldalon viszont egy Audi A8 a legdrágább bruttó 91 315 forint/nap díjjal. A nemzetközi hátterű cégek itthoni kínálatából egyébként már az A8 is kiemelkedik, a többség az Audi A6, a BMW5, Volvo S80 kategóriánál meg is áll. (A Hertz Dream Cars néven nemrég indított külön divíziót az amerikai piacon, ahol már az előbb említett autók is megtalálhatóak.) A megoldást így a kisebb autókölcsönzők jelenthetik.
Itt már belefuthatunk akár olyan modellekbe is, mint az Audi S8 vagy a Mercedes Benz S-osztály, sőt van ahol városnézésre két órára 150 ezer forint bérleti díjért Ferrarit is kapunk. A netet böngészve az újságcikkek alapján néhány évvel korábban a kínálatra nálunk sem lehetett panasz, bár a választék már akkor is inkább a Ferrari, a Lamborghini és a Maserati modellekre korlátozódott. Jelenleg viszont alig néhány vállalkozásnál lehet hosszabb időre kibérelni valódi luxusautókat. Az egyik ilyen cégnél a Ferrari F430 Coupé/Spider és a Maserati GT S 3 millió forintos kaució mellett 419 100 forintos napi díjért lehet átmenetileg a mienk, ebben benne van 100 km megtétele, amin felül további 7-10 eurót kell fizetni minden egyes megtett kilométer után.
A végére pedig néhány hasznos link, akár csak álmodozásra. A briteknél van választék akár Bugatti, akár más autó érdekel minket, a francia tengerparton lényegében minden van itt is, ott is, de elég elmenni Ausztriáig, ha valami különlegeset szeretnénk, és akkor ott van a német Sixt, az árban pedig a Bugattinál ugye az USA a favorit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.