Durranthattak egy üveg Moët-t a Champs-Élysées-n lévő LVMH központban, amikor meglátták a legértékesebb márkák listáját. Egy évvel ezelőtt 29. helyen álltak és egy -12 százalékos eredmény állt a nevük mellett, idén ellenben 14 százalékot növekedtek, ami igazán szép eredmény. Pechükre eközben a többiek sem voltak rest, így a franciák az abszolút lista 29. helyéről a 30.-ra csúsztak vissza, ami viszont mit sem változtat azon a tényen, miszerint továbbra is messze a Louis Vuitton a legértékesebb luxusmárka.
A BrandZ évek óta összegyűjti a világ száz legértékesebb márkáját. Idén meglepetésgyőztes lett: a tavalyi Apple után ezúttal a Google diadalmaskodott, aminek értékét jelenleg 159 milliárd dollárra becsülik. (Az Apple 148 milliárd dollárt ér.) A luxusmárkák hasítanak: a tíz legértékesebb egy év alatt 16 százalékot nőtt, együtt így összesen már 111 milliárd dollárt érnek. A Louis Vuitton első helye nem nagy meglepetés, hiszen sorozatban immár kilencedjére hozták ki ezt az eredményt, jelenleg pedig közel tízmilliárd dollárral becsülik többre, mint a harmadik helyezett Guccit, ami behozhatatlannak tűnő előny. Nem véletlenül lett a harmadikhoz hasonlítva a Louis Vuitton: a második helyen ugyanis az Hermès áll, ami részben már szintén az LVMH konszernhez tartozik és láthatóan elég komoly a szándék a felvásárlására.
Helyezés | Márka | Márka értéke (milliárd dollár) |
Változás (az előző évhez képest) |
1. | Louis Vuitton | 25,873 | 14% |
2. | Hermés | 21,844 | 14% |
3. | Gucci | 16,131 | 27% |
4. | Prada | 9,985 | 6% |
5. | Rolex | 9,083 | 14% |
6. | Cartier | 8,941 | 40% |
7. | Chanel | 7,810 | 10% |
8. | Burberry | 5,940 | 42% |
9. | Coach | 3,129 | -4% |
10. | Fendi | 3,023 | -17% |
Az első százból idén kimaradt a Coach és a Fendi. Tavaly még mindketten az első tízben voltak, idénre viszont előbbi négy, utóbbi 17 százalékot veszített értékéből.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.