Meglepő részeredmények mellett is papírforma szerinti végeredmény született az Interbrand idei listáján. Márkaértékben továbbra is az Apple és a Google vezetnek a világ előtt, a luxusmárkák között pedig a Louis Vuitton veri a mezőnyt, immáron hosszú-hosszú évek óta.
A meglepetés a részletekben rejlik: amíg ugyanis az Interbrand százas listájának tagjai jellemzően növelték márkaértéküket, addig a Louis Vuittoné csökkent. A 9 százalékos visszaesés súlyát mutatja, hogy az első százból összesen két márka zuhant ennél is nagyobbat, a százas lista utolsó helyein álló Nokia (-44%) és Nintendo (-33%) lefelé ívelését pedig aligha kell bárkinek is magyarázni.
A francia luxusmárka pozíciója mindezek mellett is erős maradt, hiszen az abszolút 19. helyen áll, ami parádés teljesítmény. A látványos mínusz oka állítólag a megszigorított ázsiai korrupciós törvények, ami immár nem, legalábbis kevésbé engedi lefizetni megajándékozni a hivatalnokokat és fontos pozícióban lévő döntéshozókat egy-egy szép táskával. Mindemellett az elmúlt egy év újabb szép sikereket hozott az LV-nek: a márkát már több mint 18 millióan követik Facebookon, sikeres volt a David Bowie-val készített L’Invitation au Voyage kampánya, nyitott szép új üzleteket (többek között Velencében és Münchenben), és a Marc Jacobs-utód Nicolas Ghesquière első kollekcióját is jól fogadták.
A visszaeső Louis Vuitton piaci pozíciójáról mindent elmond, hogy a második helyezett, éppen finom növekedésben lévő Gucci márkaértéke kevesebb, mint fele az franciákénak. A luxusmárkák közül a harmadik helyezett Hermès nőtt a legnagyobbat és ha így folytatja, akkor egy-két éven belül akár a Guccit is lekőrözheti. A 7-9 százalékos növekedést a többi márka is teljesíti, szigorú értelemben pedig összesen nyolc luxusmárka van a százas listában. A nagy visszatérés idén sem sikerült az olyan, korábban szintén a listán szereplő márkáknak, mint az Armani, a Bvlgari, a Chanel, vagy éppen a Rolex.
Márka | Abszolút helyezés |
Márkaértéke |
Változás (az előző évhez képest) |
|
1. | Louis Vuitton | 19. | 22,552 | -9% |
2. | Gucci | 41. | 10,385 | +2% |
3. | Hermés | 46. | 8,977 | +18% |
4. | Cartier | 58. | 7,449 | +8% |
5. | Prada | 70. | 5,977 | +7% |
6. | Tiffany & Co. | 71. | 5,936 | +9% |
7. | Burberry | 73. | 5,594 | +8% |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.