Hiába elképesztően kívánatos és kell érte legkevesebb 65 millió dollárt fizetni, valójában nem a Gulfstream G650 a legjobb magánrepülő. A luxusnak ugyanis tér kell, tér pedig máshol akad csak igazán. Mondjuk egy Boeing 777-esen, még inkább egy 747-esen.
A Boeing Business Jets részlege nem friss vállalkozás. Ide azok különleges géptörzsek terülnek, melyekbe nem több száz, hanem legfeljebb egy-két tucat ülést – na meg franciaágyat, bárpultot és a medencén kívül lényegében bármit – szerelnek. A BBJ részlegről érkeztek most jó hírek: 2008 óta idén először sikerült átlépniük a kétszámjegyű megrendelést, ami ezen a piacon valóban elképesztő teljesítmény.
Az eddigi tíz megrendelés közül három 777-300ER, kettő pedig BBJ Max 8 volt. Utóbbi a 737-esre épül, hatótávolsága azonban meghaladja a 12 ezer kilométert, vagyis adott esetben gond nélkül elrepülhetünk vele Genfből Los Angelesbe. A kereskedelmi forgalomban kevésbé népszerű 747-8-as is kedvelt a magánszektorban: eddig összesen (nem idén!) kilencet adtak el belőle, és többre is van megrendelésük.
A kereslet felfutásában annak is szerepe lehet, hogy immár iPaden is lehet konfigurálni a BBJ gépeinek belterét, ami nagyban fokozhatja a birtoklási vágyat. A kedélyeket némiképp lehűtheti, hogy a kereskedelmiből lett magángépek tényleg elképesztően drágák: a belépőszint nagyjából a csúcs-Gulfstream 65 millió dollárja körül mozog, a felső határ pedig a 300 millió dolláron is túl van. És ekkor még egy szót sem szóltunk a fenntartási költségekről.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.